Uttar Pradesh'in 2025-26 mali yılında, merkezi elektrik otoritesi (CEA) (CEA) (LGBR) 'nin (MW) (MU) yıllık 4,391 megawatt (MW) ve Merkezi Eldertrisite Otoritesi'nin (CEA) 25.720 milyon adet (MU) ile rahat bir güç durumu yaşaması bekleniyor.
2025-26 için beklenen Uttar Pradesh'ten en yüksek talep, Maharashtra'nın aynı yıl içinde olması beklenen 35.081 MW üst kısımdan sonra ikinci en yüksek. (Sunum için)
2025-26 için beklenen Uttar Pradesh'ten en yüksek talep, Maharashtra'nın aynı yıl içinde olması beklenen 35.081 MW üst kısımdan sonra ikinci en yüksek.
Rapora göre, beklenen yıllık bakış açısı 33.849 MW'dır (Haziran ayında), kullanılabilirliğin%13'lük bir fazlalık olan 38.240 MW'a ulaşması bekleniyor. Enerji ile ilgili olarak, devletin 1.75.170 MU'ya ihtiyaç duyması beklenirken,%14.7'lik bir fazlalık sağlamak için 2.00.890 MU mevcut olacak.
Artan talebin genellikle belirlendiği yaz aylarında, bunların fazla oldukları da tahmin edilmektedir. Haziran 2025'in en üst fazlası 3.081 MW (%9.1) ve 22 Mu nominal fazlası olacak. Temmuz ayının en üst değerde 4.733 MW (%14.1) ve 155 Mu enerji testi ile daha da iyi olması bekleniyor.
Ekim ve Aralık aylık en yüksek aylık fazlalıkları en iyi performansla kaydedecek – her biri 4.756 MW (%20.2). Ocak 2026 yılın en büyük enerji fazlasını 3.826 MU ile kaydedecek.
İlginç bir şekilde, Mayıs 2025'te devlet, 968 MW'lık bir üst fazlaya rağmen% 1,0 (180 MU) küçük bir enerji açığına maruz kalacak ve bu da devam eden yüksek tüketimin tedavisinin zorluğunu vurgulayacaktır.
Kuzey bölgesinde Chandigarh, Delhi, Haryana ve Pencap enerji gereksinimlerini büyük ölçüde yerine getirmişlerdi. Himachal Pradesh, J&K ve Ladakh, Rajasthan, Uttar Pradesh ve Uttarakhand, enerji gereksinimleri ile enerji arasında% 0.2 ila% 0.4 aralığında marjinal bir boşluk vardı.
Kuzey bölgesinde, 2024-25 için enerji gereksinimi ve en büyük gereksinim beklenenden% 1.6 ve% 1.1 daha yüksekti.
“Eyaletler/ UT'lerde zirve gereksinimi ve enerji gereksinimi, eğilim analizi temelinde, önceki yıllara ait veriler ve belirtilen metodolojiye uygun olarak belirli yük gereksinimleri dikkate alınarak hazırlanmıştır. Elektriğin mevcudiyeti, nesil şirketleri/ hizmet ürünleri ile konsültasyonlara göre, CEA istişarelerine göre üretilmiştir ve son olarak rapora göre onaylanmıştır.
Raporda, Himachal Pradesh, Delhi, Uttar Pradesh, Puducherry, Jharkhand, Sikkim, Arunachal Pradesh, Nagaland ve Meghalaya'nın 2025-26 için yıllık temelde aşırı olabileceği belirtiliyor.
Raporda, “Haryana, Gujarat, Andhra Pradesh, Karnataka, Bihar, Westbengalen, Assam, Manipur ve Mizoram sadece enerji açısından fazlalık; Uttarakhand ve DVC muhtemelen sadece fazlalık.”
“Ülkedeki diğer tüm ülkeler/UT'ler hem enerji için talep desteği hem de en üst değer arasında bir boşluğa sahip olmalıdır.” Uzmanlar, UP'de öngörülen fazlalığın, devlet ve merkezi üretim istasyonları arasında gelişmiş planlamayı, ek kapasiteyi ve daha iyi koordinasyonu yansıttığını söylüyor.
Bir Kıdemli Up Power Corporation Ltd (UPCL), “Rapor, endüstriler, tarım ve yerli tüketiciler için olumlu bir görünüme işaret ediyor, ancak fazlalıkların kesintisiz bir teklife uygulanması için etkili bir dağıtım ve zamanında altyapı iyileştirmeleri çok önemlidir.” Dedi.
Yetkili, “Sistem kapasitesinin aştığı artan talep nedeniyle sistem parçalanmaya başlarsa, genellikle dağıtım ve iletim ağlarından kaynaklanıyor.
2025-26 için beklenen Uttar Pradesh'ten en yüksek talep, Maharashtra'nın aynı yıl içinde olması beklenen 35.081 MW üst kısımdan sonra ikinci en yüksek. (Sunum için)
2025-26 için beklenen Uttar Pradesh'ten en yüksek talep, Maharashtra'nın aynı yıl içinde olması beklenen 35.081 MW üst kısımdan sonra ikinci en yüksek.
Rapora göre, beklenen yıllık bakış açısı 33.849 MW'dır (Haziran ayında), kullanılabilirliğin%13'lük bir fazlalık olan 38.240 MW'a ulaşması bekleniyor. Enerji ile ilgili olarak, devletin 1.75.170 MU'ya ihtiyaç duyması beklenirken,%14.7'lik bir fazlalık sağlamak için 2.00.890 MU mevcut olacak.
Artan talebin genellikle belirlendiği yaz aylarında, bunların fazla oldukları da tahmin edilmektedir. Haziran 2025'in en üst fazlası 3.081 MW (%9.1) ve 22 Mu nominal fazlası olacak. Temmuz ayının en üst değerde 4.733 MW (%14.1) ve 155 Mu enerji testi ile daha da iyi olması bekleniyor.
Ekim ve Aralık aylık en yüksek aylık fazlalıkları en iyi performansla kaydedecek – her biri 4.756 MW (%20.2). Ocak 2026 yılın en büyük enerji fazlasını 3.826 MU ile kaydedecek.
İlginç bir şekilde, Mayıs 2025'te devlet, 968 MW'lık bir üst fazlaya rağmen% 1,0 (180 MU) küçük bir enerji açığına maruz kalacak ve bu da devam eden yüksek tüketimin tedavisinin zorluğunu vurgulayacaktır.
Kuzey bölgesinde Chandigarh, Delhi, Haryana ve Pencap enerji gereksinimlerini büyük ölçüde yerine getirmişlerdi. Himachal Pradesh, J&K ve Ladakh, Rajasthan, Uttar Pradesh ve Uttarakhand, enerji gereksinimleri ile enerji arasında% 0.2 ila% 0.4 aralığında marjinal bir boşluk vardı.
Kuzey bölgesinde, 2024-25 için enerji gereksinimi ve en büyük gereksinim beklenenden% 1.6 ve% 1.1 daha yüksekti.
“Eyaletler/ UT'lerde zirve gereksinimi ve enerji gereksinimi, eğilim analizi temelinde, önceki yıllara ait veriler ve belirtilen metodolojiye uygun olarak belirli yük gereksinimleri dikkate alınarak hazırlanmıştır. Elektriğin mevcudiyeti, nesil şirketleri/ hizmet ürünleri ile konsültasyonlara göre, CEA istişarelerine göre üretilmiştir ve son olarak rapora göre onaylanmıştır.
Raporda, Himachal Pradesh, Delhi, Uttar Pradesh, Puducherry, Jharkhand, Sikkim, Arunachal Pradesh, Nagaland ve Meghalaya'nın 2025-26 için yıllık temelde aşırı olabileceği belirtiliyor.
Raporda, “Haryana, Gujarat, Andhra Pradesh, Karnataka, Bihar, Westbengalen, Assam, Manipur ve Mizoram sadece enerji açısından fazlalık; Uttarakhand ve DVC muhtemelen sadece fazlalık.”
“Ülkedeki diğer tüm ülkeler/UT'ler hem enerji için talep desteği hem de en üst değer arasında bir boşluğa sahip olmalıdır.” Uzmanlar, UP'de öngörülen fazlalığın, devlet ve merkezi üretim istasyonları arasında gelişmiş planlamayı, ek kapasiteyi ve daha iyi koordinasyonu yansıttığını söylüyor.
Bir Kıdemli Up Power Corporation Ltd (UPCL), “Rapor, endüstriler, tarım ve yerli tüketiciler için olumlu bir görünüme işaret ediyor, ancak fazlalıkların kesintisiz bir teklife uygulanması için etkili bir dağıtım ve zamanında altyapı iyileştirmeleri çok önemlidir.” Dedi.
Yetkili, “Sistem kapasitesinin aştığı artan talep nedeniyle sistem parçalanmaya başlarsa, genellikle dağıtım ve iletim ağlarından kaynaklanıyor.